Harajuku - Streetfashion

 
Harajuku är det distrikt tillhörande stadsdelen Shibuya, Tokyo som ligger i närheten av Yamanote-linjens station med samma namn. Distriktet är ett viktigt centrum för ungdomsmode i Japan och många trender börjar i de många designerbutiker som finns där.
 
 
Under 1990-talet blev Harajuku uppmärksammat p.g.a. de tonårs-grupper, som på söndagarna under den varma delen av året brukade visa upp uppseendeväckande och extrema utstyrslar.
 
 
Stilen kallas även Harajuku, som är influerad av gothic lolita till cosplay… Kanske nästa generations Geishas…!
 
 

 Kojiki
 

Kommentarer
Postat av: Cayenne

Ville bara skicka en kram......

2009-10-02 @ 10:06:04
Postat av: Ninacian

Himmel och pannakaka så fint du har det här!



Du är stört "omöjlig" med din fina design.

Oerhört vackert och mjukt och älskvärt.



Många varma kramar till dig från mig.

2009-10-02 @ 15:51:42
Postat av: Cayenne

Hmm....lustigt, inga namn på de som kommenterar. Men det var i alla fall jag som skickade kramen (Cayenne)

2009-10-03 @ 17:17:02
URL: http://blogg.passagen.se/cayennes/
Postat av: Kojiki

Tack söta rara ni..värmer gott ska ni veta!

2009-10-04 @ 03:03:16
URL: http://kojiki.blogg.se/index.html
Postat av: Kojiki

PS

Det var jag som gjorde en miss i hastigheten..nu syns namnen hua vilken slarver jag är!

2009-10-04 @ 03:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0